دو هفته پیش ؛ بحث تغییر استاندار یزد به صورت جزیی در سطح رسانه های استان شروع شد و اکنون به عنوان سرخط خبرهای رسمی و غیررسمی محسوب می شود؛ به گونه ای جز بحثهای اول محافل و گروهها محسوب می شود.
در ابتدا برخی از مسوولین محترم اخبار مورد نظر راشایعه دانستندو به شدت آن را تکذیب نمودند اما با روشن شدن زوایای این تغییرات، موضوع رسانه ای تر شد.

افراد زیادی در این خصوص گفتگوهایی انجام داده اند که شاید بتوان گفت بهترین گزینه برای تحلیل این موضوع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند که به نوعی عنوان نمایندگی مردم منطقه خود را دارند و از سوی دیگر با بهره گیری از پتاسیلهای قانونی مانند رای اعتماد یا سوال از وزرا می توانند نقش مستقیم در چنین انتخابها و یا انتصابهایی داشته باشند.
سید جلال یحیی زاده رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و نماینده محترم مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی چهره سیاسی نام آشنا و خوشنام میبدی است که وی محبوبیت خاصی در میبد، استان وحتی کشور دارد و کمتر فردی است که وی را به نیکی نشناسد.
در هنگامه تعیین وزرا و رای اعتماد با وی تلفنی مصاحبه انجام دادیم که وی با وجود کمبود وقت بازهم بر ما منت نهاد و در گفتگویی کوتاه در خصوص آخرین وضعیت تغییرات استاندار سخن گفت که عین متن سوال جواب را جهت اطلاع خوانندگان محترم یزد فردا درج می کنیم
در روزهای آتی با دیگر نمایندگان و مقامات استان نیز مصاحبه ای درج خواهد شد

باهم متن مصاحبه یحیی زاده را مرور می کنیم


سوال : در رسانه های استان اخباری مبنی بر جا به جایی سکانداری استان یعنی تغییر آقای فلاح زاده مطرح است شما از این موضوع اطلاعی دارید؟
من هم معمولا از زبان دیگران این موضوع را شنیده ام خود آقای فلاح زاده ام این مسائل را شنیده اند ولیکن خیلی رغبتی به گرفتن پست بالاتر و رفتن از استان ندارند به هر حال ما منتظر روزهای آینده مانده ایم

سوال نظر شما در مورد عملکرد آقای فلاح زاده در این چند سال چیست ؟
آقای فلاح زاده در بحث پیگیری ها و پروژه ها واقعا موفق بودند در ارتباط با مسائل مربوط به آب و راه ایشان خودشان کاملا یک متخصص و صاحب نظر بسیار عالی هستند با توجه به این که مسئله اصلی و اول استان آب هست انصافا وجود ایشان در راس استان در موضوع آب یک نعمت است

سوال : در صورتی که ایشان از این استان رفتند و انشاالله پست بالا تری گرفتند آیا گزینه خاصی مد نظر حضرتعالی برای استانداری هست؟
من چون هنوز این موضوع را جدی ندیدم اصلا به این موضوع فکر نکردم ولی بقیه همکاران که دنبال این تغییر هستند تا آنجا که از دیگران شنیدم گزینه هایی را که معمولا همراه با تعصب توام بوده به وزارت معرفی کردند.

سوال : سئوال آیا صحبت هایی حضرتعالی با جناب آقای سردار نجار که وزیر پیشنهادی هستند داشتید یا خیر؟
در مورد تغییر استاندار همینطور که عرض کردم خودم چندان موافق نیستم و خود آقای استاندار هم الان هنوز مایل نیست اگر واقعا در حدی باشد که این احتمال بصورت بالایی وجود داشته باشه قطعا با توجه به این که ما در دور  قبل هم با آقای نجار مراوداتی داشتیم و صحبت هایی داشتیم و تو این دوره هم ایشان از باب اینکه ما را می شناسند با ما الان هم در تماس بودند و یک مذاکراتی در مسائل مختلف کشوری با هم داشتیم قطعا با ایشان صحبت می کنم و فکر می کنم ایشان هم با نگاه مثبت به موضوع نگاه کنند.

توضیح یزدفردا :در گفتگو صورت گرفته در مورد افراد ای که در بعضی محافل به عنوان گزینه های جایگزین مطرح می شوند  سئوالاتی مطرح که در شرایط مناسیتری منتشر خواهد شد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا